Thursday, May 14, 2009

DELL vs COMPAQ

eeeeeeee syoknye bila dapat laptop baru last Tuesday. for the past 4 years I've been using my own laptop at work. bukan sbb ofis tak bagi laptop, it's just that my laptop was wayyyyyy much better quality than the one I got before hehee..

because this year i was assigned with additional tasks and responsibility yg aku 'terpaksa' buat, dan ditambah pula dgn budget tahun ni yg lebih to replace old laptops (thanks to Azhari :)) , so aku telah menyuarakan hasrat aku kat IT support early this year to give me a new laptop :)

lg pon tak fair la kan keje kena lebih dah tu guna personal laptop plak.. dah la last year laptop aku kena hit virus - 3 kali tau... sedey aku.. nasib baik tak kiok. cuma skang ni my darling Compaq dah jadi sgt2 slow and at times problem gak. probably the after effect due to virus attack last time. patutnya kalau re-format balik should be ok, it's just that aku tak la pandai sgt bab2 computer ni n i need a helping hand. tp sbb aku nye laptop ni personal punye, takkan nak mintak tlg IT support kat ofis kan...

let's go back to my earlier story... al kisah hari Selasa hari tu laptop2 baru pon sampai... yeehaaa
the new laptop is Dell E6400 with following spec:

U813C Intel (R) Core (TM) Duo Processor P8600

H573C 2G DDR2 SDRAM

XT454 80GB SATA (5400RPM) Hard Drive

H250D 24X CD-RW/DVD Combo Drive

D143J 14.1" Widescreen WXGA (1280 x 800) LED Display





Tapi, tak dilupakan.. ni lah COMPAQ kesayangan aku, buah hati pengarang report2, email2, blog2 entries, etc.. yg sentiasa menemani aku during my ups and downs.. in fact she will now be my home laptop permanently... luv ya babe
tgk la sampai discoloured the board where i rest my wrist. in fact the left-button for mouse pad tu dah terkopek getah tu... the rubber tu sampai lunyai, lembik cam chewing-gum jadinye.. that's y aku kopek terus tinggal plastik underneath :))

but in terms of performance of the new Dell, it's too soon to comment... but the touch pad 'kureng' skit la berbanding my Compaq. as a result, aku lebih comfortable pakai mouse. i don't like to use mouse sbb rasa leceh aa.. n this is proven by the condition of mouse pad button on my dear Compaq huhu (sila lihat bukti gambar dan description di atas)

pape pon aku happy sbb dpt laptop baru :))

No comments: